Dersin Adı | MESLEKİ İNGİLİZCE II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENG 308 | Bahar | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ders, sağlıkla ilişkili disiplinlerde eğitim gören öğrencilerin akademik ve mesleki iletişim ihtiyaçlarını ele almayı amaçlamaktadır. Ders, aynı zamanda, öğrencilerin sağlıkla ilgili metinleri okuma, yazma ve dinleme ve sağlıkla ilgili İngilizce konuşma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Program üretken becerilere odaklanarak, öğrencilerin temel olarak iletişim becerilerini kullanarak sosyal ortamlarda etkileşime girmesini sağlar. Program ayrıca hemşirelik alanında İngilizce metinler ve uygun formatlar oluşturma ve anlama, hemşire olarak, bilgi paylaşımında bulunarak, görev ve görevleri yönetme, yürütme ve bilgi verme konularında yardımcı olmak üzere düzenlenmiştir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Unit 5 Tıbbi Numuneler | Patoloji Raporu I |
2 | Unit 5 Tıbbi Numuneler Ödev 1 | Patoloji Raporu II |
3 | Unit 6 İlaç tedavisi | İlaç metobolizması |
4 | Unit 6 İlaç tedavisi Ödev 2 | Ilaç çizelgesi |
5 | Unit 7 Intravenöz infuzyon Quiz 1 | IV ilaç çizelgesi |
6 | Unit 7 Intravenöz infuzyon Ödev 3 | Sıvı denge çizelgesi |
7 | Midterm | |
8 | Uygulama 1 | |
9 | Unit 8 preoperatif değerlendirme Ödev 4 | Ağrı değerlendirme ölçekleri |
10 | Unit 8 preoperatif değerlendirme | Preoperatif kontrol formu |
11 | Unit 9 Ameliyat Sonrası Ağrı Yönetimi Ödev 5 | Ağrı değerlendirme ölçekleri |
12 | Unit 9 Ameliyat Sonrası Ağrı Yönetimi | Ağrı değerlendirme ölçekleri |
13 | Unit 10 Taburculuk Planlaması Ödev 6 | Taburculuk planlaması formları |
14 | Unit 10 Taburculuk Planlaması Quiz 2 Uygulama 2 | Taburculuk planlaması formları |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | - | - |
Laboratuvar / Uygulama | 2 | 40 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | - | - |
Portfolyo | ||
Ödev | 6 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | - | - |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 8 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | - | - | |
Portfolyo | |||
Ödev | 6 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | - | - | |
Final Sınavı | 1 | 5 | |
Toplam | 81 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder. | ||||||
4 |
| ||||||
5 |
| X | |||||
6 |
| ||||||
7 |
| X | |||||
8 |
| ||||||
9 |
| ||||||
10 |
| ||||||
11 |
| X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest